Boys, boys boys

Min krönika! Som vann kröniketävlingen i skolan. Det var några som ville läsa den men som inte hann göra det. Så här kommer den. Kom ihåg att den är mest riktad till singeltjejer och det kan verka som om jag har tappat hoppet på killar, men så är det verkligen inte! Jag har bara lärt mig att inte bli beroende av en kille som sedan kanske dumpar mig. Jag kan älska, men jag vill ändå inte ta livet av mig om saker och ting inte funkar, haha. Men kommentera gärna!


Ibland så undrar jag om det vilar en förbannelse över mig och min tjejkompis. För det är något som vi alltid råkar ut för. Vi får alltid och då menar jag alltid de dåliga killarna. Killar som inte hör av sig, de självupptagna, dumma och allmänt elaka killarna. Men jag har tänkt väldigt mycket på det. Varför i hela friden är vi fortfarande kvar hos dem? Varför går vi inte bara undan när vi ser hur totalt korkade de är.

Men sedan plötsligt började jag läsa en bok, som fick mig inse, att vi tjejer, gör helt fel. Enligt många går livet ut på att hitta den rätta mannen i livet, att vara lyckliga tillsammans och ha ett bra och rikt liv. Men sanningen är att man inte kan hitta den där perfekta mannen genom att gå runt och vara desperat på klubbar, fester osv.. Det man måste räkna med är att det kommer ta ett tag, ett långt tag. Innan man hittar honom, the one and only. Sanningen är att om killen verkligen gillar dig, så hör han av sig. Om han inte hör av sig, så betyder det att han inte tänker på dig. Det som tjejer oftast gör när sådant händer är att göra ursäkter, eller ja. Tror på hans ursäkter. Och tro mig, hans ursäkter är troligen inte sanna. En kille är oftast väldigt rädd att säga till om han vill dumpa dig. Han vill hellre kapa av sin egen arm än att endast säga; du är inte den jag vill ha. Den ursäkten som används ofta är att han är upptagen, han kan inte ses för han har så mycket på gång. Skitsnack.

Om man inte har träffats på flera veckor så är det ganska uppenbart om vad han tycker om dig och man kan omöjligt vara upptagen tre veckor i streck. Upptagen är ett annat ord för rövhål och rövhål är ett annat ord för killen-som-inte-du-ska-träffa. Nu låter det såklart som om jag säger att alla killar är dåliga. Det finns ju massor som är bra, men om du inte är nöjd med honom så kommer du aldrig att bli det. Om inte du då vill ha en kille som aldrig pratar med dig, är otrogen, och som inte kan vara med dig när han är nykter. Och ja, allt de säger när de är fulla, kan vara sant. Men är oftast inte det. Ena stunden smashar han ett ölglas mot ansiktet och andra så säger han att han älskar dig. Skulle han smasha ett ölglas så hårt mot ansiktet som det bara går om han var nykter? Skulle inte tro det.
En annan grej jag tycker är synd är när killen dumpar en och tjejen fortfarande försöker få tillbaka honom, om han har gjort slut så har han gjort slut. Det är ingen debatt eller tävling. Men om du lyckas vinna tillbaka så är det ända du får en kille som inte gillar dig och som troligen kommer dumpa dig igen i slutändan. Det finns alltid en anledning till att dem gör slut. Som jag sa så vill ju alla tjejer i slutändan ha den perfekta killen och om du tvekar över den killen du träffar just nu och om du går runt och väntar på att han ska ringa, fast du aldrig får ett samtal. Så är han inte den perfekta. Allt handlar om hur du mår med dig själv och ditt liv. Det är det som kommer först av allt, ingen annan. Om du älskar dig själv så kommer han eller någon där ute att älska dig också. Så sluta slösa tid på det rövhålet, du har redan ett rövhål du behöver inget till.

PEACE!





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej p bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihÂg mig?
Tack fˆr din kommentar!