Lars Åsbrink

Idag i skolan så kom en gammal man vid namn Lars Åsbrink dit och höll en föreläsning. Fyfan vad bra den var! Nästan allt han sa var så sant och det var jätteintressant. Han pratade bland annat om hur en människa har sitt eget ansvar över sitt egna liv och om olika sätt att leva och vad som oftast leder folk till självmord osv. Han pratade om människor som skrattar åt att trycka ned och skada andra och människor som skrattar åt goda positiva saker. Och hur man bara kan skada någon som är "namnlös" för en, te x om jag och en tjejkompis bråkar och jag verkligen hatar hennes handlingar så kan jag i mitt huvud döpa om henne till idiot, jävlafitta, osv. Vilket gör det lättare för mig att skada henne men om man tilltalar henne med hennes namn tex att jag säger "Melanie, jag ska slå sönder dig nu" så blir det mycket svårare när man säger namnet för då tänker man på den personen som en människa och inte något monster.
Kanske inte alls låter så klokt när jag försöker förklara men det jag vill komma fram till är att jag iallafall lärt mig väldigt mycket idag!

Postat av Emelie

Dulcolax är laxeringstabletter :)

Datum: 2010-03-11 | Tid: 17:42:39
Blogg: http://themana.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej p bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihÂg mig?
Tack fˆr din kommentar!