Om min resa


Haha, jag har inte uppdaterat pa lange & har verkligen ingenting att sriva om forrutom det har.

Sa, som ni vet sa alskar jag att vara har. Jag alskar att kunna prata mitt sprak och dessutom kunna utveckla det. Jag alskar att traffa nya manniskor, lara kanna dom och skaffa minnen tsm (liksom lite svart att inte gora det nar man ar har en ganska lang tid).
Det som suger ar flygplansresan, det SUGER
Det tar forever och man har absolut ingenting att gora pa typ 20 timmar totalt. Jag aker dessutom ensam, ingen mamma, pappa, slakting, kompis. Det ar absolut ingen som ar med mig nar jag aker. Det var spannande forsta gangen, folk kollade pa en och tankte; aker hon verkligen ensam? Och det suger att aka ensam. Men det ar bara nagot som man maste ta sig igenom. Den forsta veckan ar ganska langsam, for man ar trott efter flygresan, man ar inte van med spraket, sa man pratar inte lika mycket och det ar inte sa mycket som hander da.
Men det blir battre och battre nar veckorna gar, som nu t ex. Nu har jag hamnat i stadiet dar jag ar bekvam med spraket. Jag har borjat tanka pa engelska. Vilket kanns ganska annorlunda men anda naturligt. Och da blir det mycket bekvamare att snacka engelska. Vilket ar as bra. Nu har jag borjat traffa jattemycket nytt folk. Vilket ar harligt! Dom visste visserligen vem jag var innan. Eftersom det har ar en liten stad dar alla kanner alla. Och manniskor snackar. Te x nar det var "movie in the park night" sa var det tva killar som jag aldrig traffat forrut som sa; Oh your the swedish girl, right?
Mitt svar brukar vara: HELL YEAH :D
Sa under hela kvallen sa lar jag dom svenska.. Ajuste! En kille hade Boten anna laten pa sin mobil! Han ba; Do you listen to Basshunter?
Det var sa javla coolt, haha.

Men det har varit sa att jag har forsokt forklara hur det ar att bo har. Men jag tror inte att nagon verkligen kommer forsta tills dom sjalva upplever det. Det ar en grym kansla att fa leva pa ett helt annat satt.

Postat av amanda ♥

Gumman saknar dig nästan för mycket och jag har mycket att berätta!



Och kom hem snart, för att vi i Sverige (JAG) saknar dig som jag sagt ett antal gånger.



Men ha så roligt i landet som du älskar för nästa gång är jag på!!!



Hälsa dina kompisar från "svenska kungen amanda"



Älskar dig <3

Datum: 2009-07-08 | Tid: 10:43:27
Blogg: http://amandahedmans.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej p bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihÂg mig?
Tack fˆr din kommentar!