Mina personliga tips för en bättre hy

Under hela min tonårstid så har jag fått höra att smink är skitdåligt för hyn. Att jag kommer få jättemycket rynkor och blablabla. Men! Har ändå lyckats att ha smink på mig i nästan 4 år nu och har inte haft problem med det. Visst har jag haft en del finnar ibland men det är bara för att jag slarvat med mina knep.
Så här är dom:
1. Sminka av dig så ofta du kan
- Så fort du kommer hem och du vet att du ska stanna hemma, innan du ska lägga dig, på flygplanet efter lyftningen osv. Bara så ofta du kan!

2. När du köper smink, fråga om råd.
- Våga fråga de som jobbar där om produkterna du funderar på att köpa, de som jobbar på kicks och make up store brukar oftast vara väldigt erfaren och duktig när det gäller smink. Så de vet vad som är bäst för din hy!

3. Ät bra & nyttigt
- Att äta bra är såklart jättenyttigt. Personligen så är det betydligt större chans att jag får en finne när jag roffat i mig en massa choklad istället för att ha ätit ett äpple t ex. Drick mycket vatten & försök att hålla dig ifrån alkohol!

4. Använd bra produkter!
- Själv så använder jag de på bilden under och det funkar jättebra! Man behöver inte just ha det där men en kräm som rengör på djupet, ansiktsvatten och en kräm är alltid bra att ha. Det är viktigt att köpa en kräm som går just till din hy, t ex om du har fettig hy ska du köpa en för fettig hy osv.


Om du har allvarlig acne så är det bra att gå till apoteket eller en hudläkare för recept. Det finns mediciner som hjälper till jättebra.





Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej p bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihÂg mig?
Tack fˆr din kommentar!