Dagens ämne, alkohol

Nu sitter jag hos Amanda och har nästan ingenting att göra så tänkte skriva lite om mina tankar angående alkohol..

Så här ser jag det på, alkohol är helt okej. Jag tycker att det är okej att jag ska kunna gå ut och ha kul med med mina kompisar och ett glas vin eller två.
Man kan nog säga att jag är en såkallad VDE, eftersom jag tror på att man kan ha kul utan att behöva dricka.
Tycker det är synd om folk som dricker nästan varje helg. Inte för att jag tycker att den är patetisk ellet något. Bara det att man slösar as mycket pengar på att bli vinglig, skratta åt något som inte alls är kul, och kanske tabba sig, varenda helg. 

Speciellt om man är i ung ålder så är det ju mycket bättre om man lägger pengarna på kläder istället. Jag har och kommer aldrig vilja riskera att bli tjock, få tusentals finnar och tabba sig på fyllan, kanske t o m att få rykten om sig själv för någonting man har gjort när man inte varit nykter. Jag kommer aldrig palla med sånt hellre så sparar jag pengarna till smink, kläder, nöjen som typ kolla på bio osv.


Jag kan ha lika roligt utan alkohol :) Ibland räcker det med en stark energidricka.. haha

Postat av Erik Ahlenfelt

Du har fel, så länge man kan behärska alkoholen så är det helt okej att dricka varje helg och jag tror inte precis att dem som dricker varje helg är ekonomiskt ostabila för jag har mååååååååånga vänner som festar ofta men fortfarande har råd med kläder och pengar till massa annat och inte bara får ett barn bidrag en gång i månaden och ska "leva" på det. TACK för mig.

Datum: 2009-06-21 | Tid: 13:25:00
Postat av Stephanie

sv: Okej, i mitt fal så anser jag att jag inte har fel eftersom de människor jag syftar på i texten, har EJ rika föräldrar som kan ge barnen pengar när de behöver det. De föräldrarna anser att dom ska leva på ENBART barnbidraget för att "förbereda" barnen till att ha det tillräckligt bra ekonomiskt när dom blir större, och då så betalar barnen as mycket för sprit av de pengar som igentligen ska gå till annat. Men det är deras liv och deras beslut, det enda jag menade var att JAG inte ville göra det.



Och javisst, det är as bra för dina kompisar att dom fortfarande kan ha de bra ekonomiskt men det kan inte mina



Jag talade mest till dom som faktiskt inte får allt dom vill av sina föräldrar och som är för UNGA för att få jobb, och dom som tycker att man inte kan ha kul utan alkohol.

Datum: 2009-06-21 | Tid: 13:55:37
Blogg: http://stephanieharvey.blogg.se/



Ditt namn:


E-postadress: (publiceras ej p bloggen)


Blogg/hemsida:


Skriv din kommentar:

Kom ihÂg mig?
Tack fˆr din kommentar!